pappfiguren.blogg.se

Fredrik som pappa, sambo, bonuspappa och människa.

Satans skithosta!!

Kategori: pappa-blogg

Har åkt på samma skräphosta som både Elin och Benjamin haft. Vaknar på morgnarna och hostar upp lungorna, dagen förflyter ok på jobbet. På kvällen kommer skräpet tillbaka. Känner mig matt i kroppen, men vill samtidigt inget hellre än sticka iväg och kötta järnet på gymmet. Men Elin är hård mot mig ^^ För mitt eget bästa såklart. Hon har väl rätt...i att inte träna när man är sjuk. 


Men jag blir galen....vill ju komma i form inför säsongen. Men så fort jag blir frisk ska jag köra med fokus och mål! 9/11 är det tryouts i Panthers. Då ska jag vara i bättre form än idag!

Lucas då, hur är det med honom? Han kryper fram som en virvelvind. Man kan stå i köket, höra honom leka inne i vardagsrummet. Sen hör man bara "klapp klapp klapp", hans små händer som smaskar i golvet hårt och snabbt, sen är han snart ute i köket. Han har två "favoriter". Dels diskmaskinen; ska man tömma eller fylla den så tar det inte lång tid innan han är där och vill "hjälpa till" eller krypa in :)

En annan sak, som jag hört många föräldrar prata om men som jag inte trodde jag skulle behöva oroa mig för; Toamonstret Lucas!!! Hör han att toalettdörren öppnas, då klapprar hans små händer som små trumpinnar på ett trumskinn för att så snabbt som möjligt ta sig in, och fram till toaletten. Vad är det med en toalett som är så intressant? Som tur är så har han inte börjat dricka ur den....ÄN!! Dröjer väl inte förrän jag hittar tv-kontrollen i toaletten. :-)

Godnatt!
Efter en kväll ute med brorsorna!


Lunch!!! Mamma lagar god mat:))

och pappa gör god nattvälling 👍

Tänk att lillskit snart fyller ETT år....och ska börja dagis. Känns jobbigt....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: